Medlemsavgift och aktivitetsavgift 2024

Medlemsavgift

Alla medlemmar oavsett ålder, intresse och aktivitetsnivå betalar samma medlemsavgift, nämligen 200 kr för år 2024. Medlemskapet är individuellt.

Aktivitetsavgift

För de medlemmar som är aktiva så gäller dessa avgifter förutom medlemsavgiften:

Vuxen 500:-

Ungdom t.o.m. 20 år 200:-

Således är den totala avgiften för aktiva vuxna 700 kr och för aktiva ungdomar 400 kr för år 2024.

Som aktiv medlem :

• Kan du delta på klubbens stora utbud av aktiviteter
  • Kan du tävla för klubben såväl individuellt som på stafetter
  • Är du genom klubben försäkrad om du råkar ut för något vid träning och tävling
  • Ungdomar under 21 år får startavgiften vid tävlingar betald av klubben (gäller dock ej vid deltagande på sommartävlingar)

Om du via ditt jobb har friskvårdsbidrag har du rätt till bidrag för aktivitetsavgiften.

Klubben fakturerar startavgifter för tävlingar i efterhand.

Medlemsregister

Medlemsregistret administreras av Arne Almström, arne.g.almstrom@telia.com

SNO har liksom de flesta föreningar ett medlemsregister. Där kan du se dina uppgifter och du bör uppdatera dem om något ändras. Det gör du via klubbens hemsida. Datalagen GDPR gäller även medlemsregistret. Medlemsregistret är även kopplat till Eventor, som används för att anmäla sig till orienteringstävlingar och olika interna arrangemang.

Medlemskonto

Varje medlem har ett medlemskonto i klubbens administrativa system, kanslietonline. Du loggar in på ditt medlemskonto med e-postadress eller personnummer och ett lösenord som du väljer själv. När du är inloggad kan du ändra dina uppgifter (t.ex. adress), se medlemssidorna på hemsidan, se dina fakturor och anmäla dig till aktiviteter. Det administrativa systemet innehåller också en mängd funktioner som underlättar för klubbens kassör och ledare.

Vill du bli medlem?

Registrera ditt medlemskap här

Som medlem kommer du med i en stark gemenskap mellan människor i olika åldrar där några är inbitna, duktiga orienterare, några nybörjare och några är mer sporadiska orienterare.

En utländsk medborgare anger nationalitet och födelsedatum istället för personnummer. Du behöver inte uppge de fyra sista siffrorna i ditt personnummer, men det underlättar om du gör det.

Vid eventuella frågor angående medlemskap kontakta Arne.

När din medlemsansökan är godkänd och du betalat medlemsavgiften får du tillgång till medlemssidorna på klubbens hemsida. Om du dessutom betalat aktivitetsavgiften får du tillgång till det system orienterarna använder för att anmäla sig till tävlingar. Läs mer om Eventor och anmälan till tävlingar.

Läs också gärna sidan Ny i klubben.